Obchodné podmienky

Reklamačný poriadok

  1. Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP„) upravujú zmluvný vzťah medzi Obchodníkom prevádzkujúcim svoj obchod na nižšie uvedenej internetovej adrese ako predávajúcim na strane jednej ( ďalej len „predávajúci“ ) a Spotrebiteľom, ako kupujúcim na strane druhej (ďalej len „kupujúci„) , a to prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie„) . Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim, pokiaľ sa strany výslovne nedohodli inak.

Predávajúcim je MIKOM ENERGY spol. s r. o. , IČO 453 782 15, IČ DPH SK2022969597 so sídlom Koprivnická 9/C, 841 01 Bratislava, spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okr. súd Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo 63007/B.
Konateľ spoločnosti: Ing. Jana Kutešová
Telefón: +421 902 069 752                                                                                                             E-Mail: jana.kutesova@mikomenergy.sk

Adresa internetového obchodu predávajúceho: mikomenergy.sk/obchod/                                  (ďalej len „internetový obchod„).

1.2 Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá s predávajúcim uzatvára a plní kúpnu zmluvu za účelom nákupu výrobkov, určených pre priamu osobnú spotrebu fyzických osôb, najmä pre samotnú fyzickú osobu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti. Na objednávanie produktov prostredníctvom internetového obchodu je oprávnená fyzická osoba, ktorá dovŕšila vek 18 rokov a má plnú spôsobilosť na právne úkony.

1.3 Predmetom týchto VOP je úprava vzájomných práv a povinností zmluvných strán, tj predávajúceho a kupujúceho, vzniknutých na základe kúpnej zmluvy, uzatvorenej prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „kúpna zmluva„).

1.4 Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, ktoré nie sú vyslovene upravené v týchto VOP a/alebo v zmluve uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník„) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

1.5 V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a kúpnou zmluvou uzatvorenou medzi predávajúcim a kupujúcim, má prednosť text zmluvy s tým, že VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.

1.6 Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s týmito VOP súhlasí .

1.7 Kupujúci berie na vedomie, že na účely úpravy jeho vzťahu k predávajúcemu sa za účinné považujú VOP v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. Predávajúci je oprávnený znenie VOP meniť či doplňovať akýmikoľvek zmenami, čím ale nie sú dotknuté práva a povinnosti, ktoré vznikli počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.

2. Základné informácie, Predávajúci

2.1   Internetový obchod mikomenergy.sk/obchod/ je prevádzkovaný v rámci domény mikomenergy.sk umožňuje:
a) nákup sortimentu (v ďalšom texte ako „tovar“) zo spoločnosti MIKOM ENERGY, ktorá prevádzkuje svoj internetový obchod v rámci domény mikomenergy.sk/obchod (v ďalšom texte osoba prevádzkujúca svoj internetový obchod v rámci domény mikomenergy.sk/obchod aj ako „predávajúci“),
b) možnosť zistenia cien tovaru a jeho následné objednanie: s osobným odberom tovaru alebo odoslaním prostredníctvom kuriérskej spoločnosti/Slovenskej pošty od (predávajúceho) prostredníctvom jeho internetového obchodu prevádzkovaného v rámci domény mikomenergy.sk/obchod.

2.2   Subjektom, ktorý zabezpečuje technickú prevádzku stránok a ich správu je spoločnosť:
MIKOM ENERGY spol. s r.o.
Koprivnická 9/C, 841 01 Bratislava
iČO: 453 782 15
zapísaná v obchodnom registri Okr.súd Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo 63007 /B
(ďalej len „Mikom Energy“)

2.3   Podmienky zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim, predmetom ktorého je kúpa produktov prostredníctvom internetového obchodu mikomenergy.sk/obchod/, sú uvedené v čl. V týchto VOP. Odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje súhlas s týmito podmienkami. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy, uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim.

3. Nákup tovaru

3.1   Zákazník má možnosť vykonať výber produktu zadaním názvu produktu alebo jeho časti do vyhľadávacieho poľa  mikomenergy.sk/obchod/. Po vykonaní výberu produktu zákazníkom ponúkne mikomenergy.sk/obchod/ zoznam relevantných ponúk, zodpovedajúcich zadaniu zákazníka.

3.2   V každej ponuke sú uvedené minimálne nasledujúce údaje:
a) názov produktu;
b) fotografia produktu, pričom môžu byť taktiež použité aj fotografie, ktoré sa môžu líšiť, napr. vo farbe balenia produktu; pre posúdenie súladu produktu s konkrétnou ponukou je vždy rozhodujúci textový popis ponuky;
c) špecifikácia produktu podľa jeho povahy;
d) cena produktu, ktorá je vždy uvedená ako cena konečná, vrátane DPH, pričom nezahŕňa náklady na dopravu tovaru k zákazníkovi, ak nie je v ponuke uvedené inak;

3.3  Po výbere konkrétnej ponuky už v rámci internetového obchodu mikomenergy.sk/obchod/ vloží zákazník produkt do nákupného košíka, jeho obsah má možnosť skontrolovať, meniť a odstrániť jeho prípadné chyby pred odoslaním objednávky.

3.4   V nákupnom košíku sa zákazníkovi zobrazí vždy všetok tovar uložený v košíku, cena produktu, množstvo jednotlivých položiek (kusov), súčet ceny všetkých produktov uložených v košíku a náklady na dopravu objednaných produktov; ceny produktov sa zobrazujú vrátane DPH.

3.5   Odoslanie objednávky zákazníkom je považované za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy s MIKOM ENERGY spol. s r.o. MIKOM ENERGY potom prostredníctvom svojho internetového obchodu prevádzkovaného v rámci mikomenergy.sk/obchod/ potvrdí objednávku na e-mailovú adresu zadanú zákazníkom v rámci objednávky. Prijatím potvrdenia objednávky zákazníkom je uzatvorená kúpna zmluva s MIKOM ENERGY. V prípade, že je zákazník spotrebiteľom, je kúpna zmluva spotrebiteľskou zmluvou v zmysle § 52 a nasl. Občianskeho zákonníka. V prípade ostatných produktov internetového obchodu predávajúceho, sa režim predaja prostredníctvom internetového obchodu spravuje zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

4. Kúpna zmluva – všeobecné ustanovenia

4.1 Predmetom kúpnej zmluvy je predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu. Tovarom sa rozumejú  výživové doplnky, kozmetika, esenciálne oleje, sklo, rezervácia konzultácie, e-materiál Zdravie, ktoré spoločne označujú pre účely týchto VOP ďalej len ako „tovar“.

4.2 Internetový obchod prevádzkovaný predávajúcim obsahuje tovar ponúkaný predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia nasledujúcich informácií :
a) názov produktu;
b) fotografia produktu ; môžu byť pritom použité aj fotografie, ktoré sa môžu líšiť napríklad vo farbe od balení produktu ; pre posúdenie súladu produktu s konkrétnou ponukou je vždy rozhodujúci textový popis ponuky;
c) špecifikácia produktu podľa jeho povahy;
d) cena produktu je vždy uvedená ako cena konečná vrátane DPH, pričom nezahŕňa náklady na dopravu tovaru k zákazníkovi, ak nie je v ponuke uvedené inak, pričom ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní; 

4.3 Všetky ponuky predaja tovaru umiestnené vo webovom rozhraní obchodu sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.

4.4 Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky .

4.5 Nákup tovaru môže kupujúci uskutočniť prostredníctvom svojho užívateľského rozhrania na základe – priamo bez registrácie.

4.6 Za účelom registrácie „odber noviniek e-mailom“ je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky požadované údaje a tieto údaje aktualizovať vždy pri ich zmene. Registráciou kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, aktivitami predávajúceho a obchodných oznámení na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

4.7 Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, prípadne nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

5. Uzavretie kúpnej zmluvy

5.1 Na účely objednania tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
a) objednávanom tovare, ktorý kupujúci vložil do elektronického nákupného košíka webového rozhrania;
b) spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru;
c ) informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru.
( ďalej spoločne len ako „objednávka„).

5.2 Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil a to i s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom rozhraní, či v objednávke ( ďalej len „elektronická adresa kupujúceho„) .

5.3 Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky) pred uzatvorením kúpnej zmluvy.

5.4 Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká prijatím potvrdenia prijatia objednávky kupujúcim (akceptáciou), VOP dôjde k prijatiu objednávky okamihom zaplatenia kúpnej ceny (podľa bodu 6.1. a) a 6.1. b).

5.5 Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo z VOP.

5.6 Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.

6. Cena

6.1 Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
a) bezhotovostne prevodom na bankový účet, ktorý predávajúci oznámi kupujúcemu v rámci procesu objednávky a následným vystavením daňového dokladu tj. faktúry ( ďalej len „účet predávajúceho„);
b) dobierkou tam, kde predávajúci umožňuje dopravu tovaru prostredníctvom oprávneného prepravcu (kuriérska spoločnosť GLS).

6.2 Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené vyslovene inak, kúpnou cenou sa rozumejú aj náklady spojené s dodaním tovaru.

6.3 V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.

6.4 V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 48 hodín od odoslania objednávky alebo do 6 dní od vystavenia a odoslania faktúry kupujúcemu. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, keď kúpna cena nie je pripísaná v tejto lehote na jeho účet.

6.5 V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby, ktorý je oznámený kupujúcemu v rámci procesu objednávky (daňový doklad). V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet podľa bodu 6.1 a).

6.6 Predávajúci ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu vystaví daňový doklad, faktúru . Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty.

6.7. Daňový doklad za predaj tovaru a služby (doprava) bude zákazníkovi dodaný buď priamo s tovarom alebo elektronicky emailom po prijatí objednávky od kupujúceho. Objednávka a doprava môže byť rozdelená na viac daňových dokladov podľa expedície tovaru.

6.8 Tovar zostáva majetkom predávajúceho do úplného zaplatenia ceny tovaru a prípadných nákladov spojených s dodaním tovaru a riadneho prevzatia tovaru, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.

7. Dodanie

7.1 Predávajúci sa zaväzuje vydať tovar kupujúcemu v nasledujúcich lehotách :
a) v prípade platby bezhotovostným spôsobom, t. j. prevodom na účet, sa predávajúci zaväzuje vydať tovar kupujúcemu v prevádzke predávajúceho, a to kedykoľvek v priebehu bežnej pracovnej doby, ktorá je uvedená v rámci informácií o predávajúcom na mikomenergy.sk/kontakt, najskôr však po tom, čo bude kupujúcemu doručené oznámenie predávajúceho o prijatí ceny za tovar podľa bodu 5.4 VOP;
b) v prípade platby bezhotovostným spôsobom a zároveň v prípade , že tovar je doručovaný kupujúcemu prostredníctvom dopravcu, sa predávajúci zaväzuje odoslať tovar kupujúcemu v lehote najviac 48 hodín od prijatia úplnej úhrady ceny tovaru a prípadných nákladov spojených s dodaním tovaru tak, aby sa zabezpečilo jeho dodanie kupujúcemu najdlhšie v lehote 3 dní od prijatia úhrady, alebo kupujúcemu najdlhšie v lehote 3 pracovných dní od prijatia objednávky  oznámiť, že v tejto lehote nie je možné zásielku dodať. V prípade, že nedôjde k vyššie uvedenej úhrade v lehote do 3 dní od prijatia objednávky, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. Pre dodanie tovaru príjemcovi predajca využíva služby kuriérskej spoločnosti GLS a Slovenskej pošty.

– Kuriérska spoločnosť GLS v prípade nezastihnutia príjemcu na adrese, balík skladuje a automaticky uskutoční 2. pokus a 3. pokus o jeho doručenie v lehote do 5. pracovných dní (v prípade ak príjemca oznámi dovolenku je doba uskladnenia 10 pracovných dní). Pokiaľ je aj 3. pokus o doručenie neúspešný, balík je automaticky vrátený odosielateľovi.

–  Slovenská pošta v prípade nezastihnutia príjemcu na adrese a pri neodovzdaní doporučenej zásielky, zanechá príjemcovi informáciu o max dobe uskladnenia na pošte, 2. pokus rieši príjemca sám návštevou pošty po 24 hod od nezastihnutia.

 7.2 Kupujúci sa zaväzuje poskytnúť potrebnú súčinnosť pri preprave, doručovaní a dodaní tovaru, najmä uviesť úplnú a správnu adresu a telefónny kontakt pri dodávaní tovaru kuriérskou spoločnosťou a byť k dispozícii na prevzatie zásielky. Prípadné náklady, ktoré predávajúcemu vzniknú v dôsledku porušenia týchto povinností kupujúcim, nesie kupujúci.

8. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

8.1 O uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný predávajúceho informovať písomne v stanovenej lehote, a to jednou z nasledujúcich možností:

  1. A) listom zaslaným na adresu sídla spoločnosti MIKOM ENERGY spol. s r.o.., Koprivnická 9/c, 841 01 Bratislava,
  2. B) emailom na emailovú adresu jana.kutesova@mikomenergy.sk                                                                                                                                                                                V súlade s ustanoveniami § 19 až 22 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu doručené do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je kupujúci povinný zaslať na adresu prevádzky predávajúceho (bod 1.1 VOP).

8.2 V prípade odstúpenia od zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší s tým, že kupujúci musí tovar vrátiť bez zbytočného odkladu predávajúcemu po odoslaní odstúpenia od zmluvy. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený nepoškodený a neopotrebovaný a  v pôvodnom obale.

8.3 V lehote pätnástich (15) dní od vrátenia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený vykonať preskúmanie vráteného tovaru, najmä za účelom zistenia, či vrátený tovar nie je poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný. Ak tovar vrátený kupujúcim bude poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný, vzniká predávajúcemu voči kupujúcemu nárok na náhradu škody jemu tým vzniknutej. Nárok na úhradu vzniknutej škody je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

8.4 Odstúpením od zmluvy budú kupujúcemu vrátené všetky platby, ktoré vynaložil v súvislosti s uzavretím zmluvy, t.j. kúpna cena vrátane nákladov na prepravu tovaru ku kupujúcemu. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu plnenia, ktoré poskytol predávajúcemu za odobraný tovar, a to do desiatich (10) dní od skončenia lehoty na preskúmanie tovaru, najneskôr však do tridsiatich (30) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.

Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predajcu.

8.5 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru (služby) zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru (služby) vyrobeného na mieru alebo tovaru (služby) určeného osobitne pre jedného kupujúceho.

9. Informačná služba

9.1 Predávajúci má v rámci svojich internetových stránok zriadenú zákonom požadovanú informačnú službu, ktorá slúži na poskytovanie informácií o tovare, jeho kvalite a bezpečnosti Kontakty na informačnú službu predávajúceho sú uvedené v rámci internetového obchodu a sú uvedené aj v rámci VOP (bod 1.1 VOP).

9.2 V prípade choroby alebo zdravotných ťažkostí sa obráťte na svojho lekára.

10. Záruka, zodpovednosť za vady, spory

10.1 Záručná doba na vady dodaného tovaru začína plynúť odo dňa odovzdania tovaru kupujúcemu. Ak nie je pri dodaní tovaru stanovená iná záručná doba, je záručná doba na dodaný tovar 24 mesiacov. Ak zistí kupujúci pri prevzatí tovaru vady, musí tieto skutočnosti oznámiť predávajúcemu vždy písomne doporučeným listom alebo elektronicky na emailovú adresu predávajúceho, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 3 dní od prevzatia tovaru, zároveň priložiť „zápis o škode“ vystavený kuriérskou spoločnosť GLS alebo Slovenskou poštou. Podmienky reklamácie sú upravené v  Reklamačnom poriadku internetového obchodu mikomenergy.sk/obchod/.

10.2  Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaná vec je v zhode s kúpnou zmluvou, najmä, že je bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim alebo výrobcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

10.3 V prípade, že vec pri osobnom prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou, má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil .

10.4 V prípade tovaru zakúpeného podnikateľom sa takýto zmluvný vzťah spravuje zákonom 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom. V takomto prípade sa záruka neposkytuje a kupujúci nemá právo na odstúpenie od zmluvy v zmysle ustanovení týchto VOP.

10.5 Akékoľvek svoje práva a nároky si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj naše nároky voči Vám môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Využitie alternatívneho riešenia sporu šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov. V prípade akýchkoľvek problémov nás kontaktujte na jana.kutesova@mikomenergy.sk

11. Kontrolný orgán

Slovenská obchodná inšpekcia
Prievozská 32, 827 99  Bratislava 27 
Tel. 421-2-58 27 21 64
info@soi.sk 
www.soi.sk

12. Ochrana osobných údajov

12.1 Kupujúci udeľuje Predávajúcemu – spoločnosti MIKOM ENERGY spol. s r.o.., so sídlom Koprivnická 9/C, 841 01 Bratislava, IČO 453 782 15, iČ DPH SK2022969597 zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava 1, oddiel Sro, vložka číslo 63007/B (ďalej len ako „Predávajúci“ v príslušnom gramatickom tvare) súhlas so spracovaním ním poskytnutých osobných údajov (prostredníctvom Objednávkového formulára) v rozsahu meno, priezvisko, dátum narodenia, fakturačná adresa, dodacia adresa alebo adresy, telefónne číslo, e-mailová adresa (ďalej len „osobné údaje“ v príslušnom gramatickom tvare).

Predávajúci je oprávnený osobné údaje Kupujúceho spracúvať na účely:
12.1.1 realizácie zmluvných a iných vzťahov, záväzkov a povinností, ktoré vznikajú v súvislosti s predajom Produktov Predávajúceho prostredníctvom Obchodu,
12.1.2. skvalitňovania produktov a služieb Predávajúceho.

12.2 Súhlas sa udeľuje dobrovoľne na vopred neurčenú dobu.

12.3 Súhlas je možné, pri dodržaní obmedzení nevyhnutných na dokončenie realizácie zmluvných a/alebo iných vzťahov, záväzkov a povinností, vzniknutých v súvislosti s predajom Produktov Predávajúcim prostredníctvom Obchodu pred odvolaním súhlasu (napr. vybavenie prijatej objednávky), kedykoľvek bezplatne odvolať, a to formou e-mailu (obsahujúceho odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov) doručeného na e-mailovú adresu jana.kutesova@mikomenergy.sk alebo formou listu (obsahujúceho odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov) doručeného Predávajúcemu na adresu jeho sídla. Odvolaním súhlasu zaniká zasielanie noviniek e-mailom, ako aj jeho účasť vo vernostnom programe, a to bez nároku na akúkoľvek náhradu. Predávajúci smie osobné údaje Kupujúceho spracúvať, až kým súhlas nebude odvolaný. Kupujúci má vo vzťahu k jeho spracúvaným osobným údajom všetky práva ustanovené v § 28 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, a to právo:
12.3.1 na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať v zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov, informácie o zdroji, z ktorého boli získané osobné údaje, opravu nesprávnych osobných údajov, likvidáciu osobných údajov, ak pominul účel ich spracúvania alebo došlo pri ich spracúvaní k porušeniu zákona,
12.3.2 odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov a písomne žiadať blokovanie osobných údajov v prípade odvolania súhlasu,
12.3.3 na základe písomnej žiadosti namietať spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu bez súhlasu, ako aj v prípade neoprávneného zásahu do práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť spracúvaním osobných údajov poškodené,
12.3.4 v prípade podozrenia, že osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, podať Úradu pre dohľad nad ochranou osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

12.4 Osobné údaje Kupujúceho môže Predávajúci sprístupniť aj príjemcom v zmysle § 4 ods. 2 písm. g) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, a to za účelom realizácie doručenia predmetu objednávky Kupujúcemu. Osobnými údajmi Kupujúceho sa na účely týchto VOP rozumejú jednak osobné údaje samotného Kupujúceho, a jednak aj osobné údaje osôb konajúcich za Kupujúceho, ktorý je právnickou osobou, ktoré boli Predávajúcemu poskytnuté Kupujúcim a/alebo samotnými osobami konajúcimi za Kupujúceho, ktorý je právnickou osobou. V rovnakom rozsahu a za rovnakých podmienok udeľuje Kupujúci Predávajúcemu aj súhlas na využívanie jeho údajov nemajúcich charakter osobného údaju.

12.5 Údaje Kupujúceho (vrátane osobných údajov) môžu byť poskytované tretím osobám, ak to ustanovuje všeobecne záväzný právny predpis a/alebo na základe oprávnenej žiadosti orgánu verejnej správy a/alebo iného štátneho orgánu a/alebo ak je to potrebné na realizáciu vzťahov, záväzkov a povinností, ktoré vznikajú v súvislosti s predajom Produktov podľa týchto VOP.

12.6 Potvrdením súhlasu s týmito VOP udeľuje Kupujúci Predávajúcemu súhlas na používanie technológie cookies a používanie údajov získaných prostredníctvom stránok Obchodu využívajúcich túto technológiu na každý a všetky účely uvedené vyššie v tomto bode VOP. Súhlas sa udeľuje dobrovoľne na vopred neurčenú dobu a je ho možné kedykoľvek, bezplatne, spôsobom podľa nasledujúceho odseku odvolať. V prípade nesúhlasu s používaním technológie cookies a údajov získaných prostredníctvom stránok Obchodu využívajúcich túto technológiu na účely uvedené vyššie v tomto bode VOP, zablokujte používanie technológie cookies príslušným nastavením Vášho internetového prehliadača alebo iného počítačového programu (t.j. nastavte Váš internetový prehliadač alebo iný počítačový program tak, aby blokoval resp. zakazoval (nepovoľoval) použitie technológie cookies). Predávajúci si však dovoľuje upozorniť, že zablokovanie technológie cookies môže (z technických dôvodov) obmedziť alebo vylúčiť (resp. znemožniť) prístup na a/alebo funkcionalitu niektorých stránok Obchodu a/alebo ich častí (sekcií) a/alebo obmedziť alebo vylúčiť (resp. znemožniť) niektoré nimi štandardne poskytované funkcie. Nastavenie internetového prehliadača alebo iného počítačového programu, ktoré nebude blokovať používanie technológie cookies (t.j. nastavenie, ktoré nebude blokovať resp. zakazovať použitie technológie cookies alebo nastavenie, ktoré bude použitie technológie cookies priamo povoľovať), bude považované za súhlas s používaním technológie cookies a údajov získaných prostredníctvom stránok Obchodu využívajúcich túto technológiu na každý a všetky účely uvedené vyššie v tomto bode VOP).:

12.6.1 umožnenie pohybu návštevníka resp. užívateľa stránok Obchodu po stránkach a využívanie ich funkcií, ako napr. prístup do zabezpečených častí (sekcií) stránok Obchodu či ukladanie položiek do Nákupného košíka atď.,
12.6.2 zhromažďovanie informácií o tom, ako návštevníci a užívatelia stránok Obchodu používajú stránky, ako napr. ktoré stránky Obchodu sú navštevované najčastejšie alebo či návštevníci alebo užívatelia stránok Obchodu prijímajú správy o chybách atď.; tieto cookies sú používané najmä na vylepšenie funkčnosti a funkcionality budúcich verzií stránok Obchodu,
12.6.3 uchovávanie údajov o voľbách (resp. výberoch) uskutočnených návštevníkmi a užívateľmi stránok Obchodu, ako napr. voľba užívateľského mena, výber jazyka alebo regiónu atď., tieto cookies sú používané najmä na zabezpečenie osobnejšieho (resp. personalizovaného) prístupu pre návštevníkov a užívateľov stránok Obchodu,
12.6.4 reklamné a marketingové účely Prevádzkovateľa, jeho programov, produktov a služieb, tieto cookies sú používané najmä na zabezpečenie osobnejšieho (resp. personalizovaného) prístupu v oblasti reklamy a marketingu.

13. Záverečné ustanovenia

13.1  Tieto VOP sú platné a účinné dňom 1. 7. 2024. 

13.2  Predávajúci je oprávnený tieto VOP meniť .

13.3  Vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim sa vo veciach neupravených VOP riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č . 40/1964 Zb., Občianskym zákonníkom.

13.4  V prípade, že by niektoré ustanovenia týchto VOP boli z akéhokoľvek dôvodu neplatné, nespôsobuje táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto VOP.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Reklamačný poriadok

internetového obchodu mikomenergy.sk/obchod/

Reklamácia tovaru

Pred uplatnením reklamácie sa odporúča najprv kontaktovať predávajúceho na elektronickej adrese jana.kutesova@mikomenergy.sk a dohodnúť si priebeh reklamácie tak, aby sa minimalizovali náklady na oboch stranách. Pri komunikácií s predávajúcim, vždy uvádzajte číslo objednávky. V prípade zaslania prípravku k reklamácii poštou bude náklady na poštovné znášať kupujúci. Plné znenie reklamačného poriadku je dostupné v článku X. VOP.

Kde reklamovať

  1. Produkt ste si vyzdvihli na odbernom mieste (prevádzka/sídlo predávajúceho)
    – je nutné reklamovať priamo v danom odbernom mieste. Odberné miesto je zároveň prevádzka a vystavuje zákazníkovi daňový doklad.
  2. Produkt ste si nechali zaslať domov. Predajca využíva kuriérsku spoločnosť GLS a Slovenskú poštu.
  • Dodanie kuriérskou spoločnosťou GLS – V prípade viditeľného poškodenia balíka, spoločnosť GLS poskytne pri doručení príjemcovi možnosť preskúmať obsah balíka pre následné lepšie prešetrenie škodovej udalosti. Výsledok preskúmania obsahu balíka zaeviduje kuriér, ktorý spolu s príjemcom zapíše tento výsledok do zápisu o škode. Zápis o škode je potrebné a nevyhnutné priložiť k reklamácií predajcovi
  • Dodanie Slovenskou poštou – Ak ste zásielku otvorili ešte na pošte a zistili ste poškodený obsah, oznámte to ihneď zamestnankyni pri priehradke, ktorá s vami spíše zápisnicu. Ak poškodenie obsahu zistíte doma, resp. až neskôr, prineste na ktorúkoľvek poštu obsah zásielky spolu s jej obalom najneskôr nasledujúci pracovný deň.
  • Pre predávajúceho je nutné od príjemcu vyplniť reklamačný protokol, ktorý nájde na konci tejto stránky aj s pokynmi k vyplneniu. (zaslanie protokolu žiadajte na kutesova@mikomenergy.sk)

 Odstúpenie od zmluvy

Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je nutné, aby kupujúci informoval predávajúceho o rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením (e-mailom, alebo prostredníctvom elektronického formulára) na adresu jana.kutesova@mikomenergy.sk . Na tento účel môže kupujúci použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý nájdete v odkaze na konci tejto stránky. Plné znenie podmienok odstúpenia je dostupné v článku VIII. VOP.

Prijatie odstúpenia od zmluvy bude kupujúcemu bezodkladne potvrdené e-mailom. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

 Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy budú vrátené všetky platby, ktoré boli uhradené v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpna cena vrátane nákladov na doručenie tovaru ku kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka predávajúci.

Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy predávajúcemu bude doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy.

Platba za zakúpený tovar bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru (služby) zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru (služby) vyrobeného na mieru alebo tovaru (služby) určeného osobitne pre jedného kupujúceho.

Alternatívne online riešenie sporu

Akékoľvek svoje práva a nároky si môže kupujúci voči predávajúcemu uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj  nároky predávajúceho voči kupujúcemu môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môže kupujúci podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Využitie alternatívneho riešenia sporu šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov.

Vrátenie tovaru

Kupujúci zašle tovar späť najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy  na adresu MIKOM ENERGY spol. s r.o., Koprivnická 9/C, 841 01 Bratislava. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošle späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Potrebný formulár k odstúpeniu / reklamácií si vyžiadajte na e-mailovej adrese: jana.kutesova@mikomenergy.sk , do 24 hod Vám bude odoslaný na Vami zadanú e-mailovú adresu: 

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

REKLAMAČNÝ PROTOKOL – NEDORUČENÝ PRODUKT

REKLAMAČNÝ PROTOKOL – POŠKODENÝ PRODUKT

REKLAMAČNÝ PROTOKOL – ZÁMENA PRODUKTU